NEO-VET ÁLLATORVOSI RENDELŐ
ELÉRHETŐSÉG
9025 Győr, Kossuth L. u. 44.
+36-30/235-8679
NYITVA TARTÁS
Hétfő - Péntek: 9-12 h és 14-19 h
Szombat: 9-12 h

Hogyan gondoskodhat kedvencéről

Otthon tartott házi kedvenceink egyik kevésbé idő- és helyigényes csoportját nagyon sokféle apró állatka alkotja. Hiába tartoznak rendszertanilag egy családba, hosszú és egészséges életet csak akkor biztosíthatunk számukra, ha figyelembe vesszük egyéni, faj specifikus szükségleteiket.

Miért van szükség védőoltásokra?
Kedvenceinkre rengeteg kórokozó leselkedik, melyek súlyos fertőző betegségeket okozhatnak. A legtöbb betegség ezek közül még akkor is nehezen, vagy egyáltalán nem gyógyítható, ha az állat idejében szakszerű ellátásban részesül, ezért a fertőző betegségek esetében a megelőzés a legfontosabb, gyakran az egyetlen lehetőség!

A fogkövességről
Ahogy az embereknél a fogszuvasodás, a kutyáknál és a macskáknál a fogkövesség a legelterjedtebb szájüregi probléma. A fog- és fogínyápolás az embereknél alapvető higiéniai szükséglet, és ennek kedvenceinknél is így kellene lennie.

A várható élettartamról Az utóbbi évtizedekben kedvenceink élettartama a kedvezőbb éle minőségnek es az állatorvos-tudomány fejlődésének köszönhetően látványosan nőtt. Az életkor előrehaladása és az öregedés között szoros összefüggés van, ugyanakkor a folyamatot számos tényező befolyásolja, emberben és állatban egyaránt. Kedvenceink várható életkorát illetően jelentős különbségek vannak, ezek kutyáknál elsősorban a fajtából, az állat testnagyságából adódnak, míg macskák esetében a tartási mód a legdöntőbb.

Rengeteg betegség esetén és a sérülések többségénél a kialakult következmény vagy a kiváltó ok megszüntetése csak sebészeti beavatkozással lehetséges. A műtét ún. invazív eljárás, amelynek a beteg csak megfelelő előkészítés után vethető alá, s amely sok szempontból kockázatokkal is jár.

Miért van szükség védőoltásokra?
Kedvenceinkre rengeteg kórokozó leselkedik, melyek súlyos fertőző betegségeket, akár elhullást is okozhatnak. A legtöbb betegség ezek közül még akkor is nehezen, vagy egyáltalán nem gyógyítható, ha az állat idejében szakszerű ellátásban részesül, ezért a fertőző betegségek esetében a megelőzés a legfontosabb, gyakran az egyetlen lehetőség. A megelőzést pedig a rendszeres védőoltások alkalmazása jelenti. Az oltások elmulasztása miatt még mindig sok kutya betegszik meg és esik áldozatul a különböző kórokozóknak. Az állatok vakcinázása a tulajdonos felelőssége, mivel a nem oltott kutyák a többi kutya számára is fertőzési forrást jelentenek.

Cím: 9025 Győr, Kossuth L. u. 44.
Telefon: +36-96/321-103
Mobil: +36-30/235-8679